Kolesterol Yapan Yiyecekler Nelerdir?
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Kolesterol Yapan Yiyecekler Nelerdir?

Kolesterol yapan yiyecekler; kolesterol bütün hayvanların kanında olan bulunan steroid lipid yani kısacası yağdır. Kolesterol hormon üretimi ve hücrelerin işleyişi için gerekli olan bir maddedir. Kolesterol düşüklüğü ve eksikliği çok az görülen bir durumdur. Bunun sebebi ise vücut ihtiyaç duyduğu kolesterolü kendisi üretmektedir. Fazla kolesterol tüketiminden dolayı yükselen kolesterolden kaynaklı damar ve kalp hastalıklarının belirmesine sebep olur. Kolesterol hayvansal gıdalarda bulunmaktadır. Az hayvansal gıda tüketen ve vejetaryenlerin kolesterolü normal düzeyde bulunur. Uzman doktorlar tarafından yapılabilecek olan basit bir test yardımıyla seviyenizi öğrenebilirsiniz. Değerleriniz yüksek çıkar ise kolesterol yapan yiyeceklerden uzak durarak yapacağınız değişiklikler sayesinde değerini düşürebilirsiniz. Özellikle beslenme uzmanına veya doktorunuza danışarak tüketilmesi ve tüketilmemesi gerek yiyecekler hakkında bilgiler alabilirsiniz. Kolesterolü yüksek olan kişilerin yüksek oranda kolesterol bulunduran yiyeceklerden uzak durması gereklidir.

Kolesterol yapan yiyecekler

Tereyağı: 100 gramlık tereyağının içerisinde 215 miligram kolesterol barındırmaktadır. Bu oran günlük tüketilmesi gereken kolesterolün %72'sine denk gelmektedir. Bunu unutmamak gerekir yağları yalnızca kahvaltıda tüketmiyoruz. Çoğu pastane işlerinde, hazır olan gıdalarda ve tüketilen atıştırmalık yiyeceklerde de yağ kullanılmaktadır.

Yumurta sarısı: Yumurta sarısı 100 gram'lığı 1234 miligram kolesterol bulundurmasıyla bütün besinler içerisinde en yüksek değerlere sahiptir. Bir tane yumurta sarısı 210 miligram kolesterol bulundurur. Bu da günlük olarak kolesterolün %70'ni içermektedir.

Karides: 100 gramlık karidesin içerisinde günlük tüketilmesi gereken kolesterolün %65'i bulunmaktadır.

Karaciğer, kaz ciğeri: Karaciğer tarafından kolesterol üretildiği için hayvanların bu organı oldukça zengindir. Tüketilen 100 gram ciğerden alınan kolesterol günlük olarak alınması gerekenin 2 katıdır.

Kahvaltılıklar: Salam, sosis, yumurta, yağlı peynir, sucuk tarzı kahvaltılıklar tamamıyla kolesterol deposu sayılır. Eğer kolesterol ile sıkıntınız söz konusu ise kontrol altında tutmaya çalışıyorsanız bu tarz kahvaltılıklardan uzak durmalısınız. Bunların yerine yağsız peynir, salatalık ve meyve gibi besinler tüketilmelidir.

Peynir: Tam yağlı olan peynirler yüksek kolesterol kaynağıdır. Fakat kalsiyum kaynağı ve protein deposudur.

Yağlı balıklar: Balık yağı birçok doktor tarafından önerilmektedir. Bu yağda vücut tarafından üretilemeyen balıklarda bulunan omega yağ asitlerini içermektedir. Fakat balıklarda bulunan bu yağ yüksek ölçüde Kolesterol barındırır. Bu sebepten dolayı doktorunuzun kontrolünde tavsiye edilen miktarda tüketilmelidir.

Diğer yiyecekler: dana böbreği, havyar, tavuk ciğeri, ördek ciğeri, dana ciğeri, kuzu dalak, kuzu ciğeri, sığır ciğeri, sığır dalağı, tavuk taşlık, ıstakoz, karides, krem peynir, sığır, yengeç eti, balık, dondurma, tavuk gibi besinler yüksek kolesterol yapan yiyeceklerdir.

Kısacası her gün et yemek kolesterolü yükseltecektir ama dikkatli olarak bu besinleri belli ölçülerde yemeniz sağlıklı olandır. Haftada 1 gün et tüketip geri kalan günlerde sebze ağırlıklı beslenmeniz kolesterol değerlerini dengede tutmuş olur. Ama kolesterolünüz yüksekse bir beslenme programından yararlanmanız gerekebilir.

Kolesterol Yapan Yiyecekler Yorumları

soru

Mete

14 Nisan 2024 Pazar

Bende alp ve damar tıkanıklığı var. Bu sebeple yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum. Kolesterolümün çıkmaması için uğraşıyorum. Ancak neredeyse güzel olan her şeyde kolesterol var. Tadı güzel olan kolesterolü yükseltmeyecek bildiğiniz yiyecekler var mı? Mümkünse sebze olmasın.

Cevap yaz
cevap

Cumali

19 Eylül 2018 Çarşamba

Mete bey sağlığınızı korumanız açısından kolesterol dengeleyici besinler tüketmeniz gerekir. Tadı lezzetli olan besinleri belirli oranlarda tüketmeniz sonrasında değerleriniz dengede kalabilir. Ancak bu besinleri alırken az miktarda almanız gerekiyor. Dengeli şekilde kolesterolün kalmasını istiyorsanız uzman hekimin belirttiği düzeyde yiyecekler tüketilmelidir.

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Kolesterol Baş Döndürür Mü?

Kolesterol Baş Döndürür Mü?

Kolesterole Ne İyi Gelir?

Kolesterole Ne İyi Gelir?

Haber Bülteni

Güncel

Kolesterol Nasıl Düşürülür?

Kolesterol Nasıl Düşürülür?

Güncel

Saraçoğlu Kolesterol Kürü

Saraçoğlu Kolesterol Kürü

Ldl Kolesterol Düşüklüğü Neden Olur?

Ldl Kolesterol Düşüklüğü Neden Olur?

İyi Huylu Kolesterol Belirtileri ve Tedavisi

İyi Huylu Kolesterol Belirtileri ve Tedavisi

Kolesterol Çeşitleri Nelerdir?

Kolesterol Çeşitleri Nelerdir?

Kolesterol Neden Yükselir?

Kolesterol Neden Yükselir?

T Kolesterol Total Kolesterol Değerleri

T Kolesterol Total Kolesterol Değerleri

Kolesterol Belirtileri ve Tedavisi

Kolesterol Belirtileri ve Tedavisi

Aknetrent Kolesterol Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Aknetrent Kolesterol Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Yumurta Kolesterol Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Yumurta Kolesterol Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Kolesterol Yapan Yiyecekler Nelerdir?

Kolesterol Yapan Yiyecekler Nelerdir?

İyi Huylu Kolesterol Düşüklüğü

İyi Huylu Kolesterol Düşüklüğü

Kötü Kolesterol Nasıl Düşürülür?

Kötü Kolesterol Nasıl Düşürülür?

Kolesterol Ldl

Kolesterol Ldl

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6